Sunday, April 17, 2011

Ημερολόγιο Σχέσεων- Οκτώβρης

Όταν κανείς υποδύεται ρόλους σε κάποια σχέση του, θεωρείτε από πολλούς προβληματικό.
Ορισμένες φορές όμως αυτό μπορεί να μην είναι πρόβλημα, αλλά μέρος της λύσης του προβλήματος. Π.χ. όταν σε κάποια ερωτική μου σχέση κάνω τον ρόλο του θεραπευτή, μπορεί ναι μεν να με βάζει σε κάποια άλλη θέση απ' την πραγματική, αλλά αυτή η θέση να είναι τη δεδομένη στιγμή η πλέον κατάλληλη.

Αντίλογος: Μα είναι σχέση ισότιμη αυτή; Δεν είναι δική σου επιθυμία και μόνο; Έχεις τα απαιτούμενα προσόντα; Μα δεν χάνεται ο ερωτισμός;
Λόγος: Μα φυσικά και καλύπτει μία δική μου συνειδητή ανάγκη. Ο ερωτισμός δεν χάνεται και εαν χαθεί τότε δε σημαίνει ότι συντελέστηκε κάποιο λάθος στη σχέση. Μπορεί αυτός ο ρόλος να γίνει η αφορμή για κάτι σπουδαιότερο ή για κάτι διαφορετικό. Πάντως δεν θα έπρεπε να είναι κατ' ανάγκη εμπόδιο. Οι σχέσεις ερωτικές, φιλικές κλπ με το χρόνο και τα αντίστοιχα βιώματα αλλάζουν, μεταβάλλονται. Το να κρατηθεί μία σχέση το ίδιο ερωτική σε όλη τη διάρκειά της είναι μη φυσικό. Όλα μεταβάλλονται, έτσι και οι σχέσεις. Υπάρχουν σχέσεις στις οποίες είσαι ο πατέρας, η μητέρα, το παιδί, η ερωμένη, κ.ο.κ.
Τι σημαίνει να είσαι ο εαυτός σου; Μα και αυτοί οι ρόλοι δεν είναι κομμάτι του είναι σου;
Όμως εγώ θέλω τον πυρηνικό εαυτό μου και όχι ρόλους! Μα και αυτός ο εαυτός δεν είναι ο πραγματικός, ο πυρηνικός; Το είναι του καθένα από εμάς συμπεριλαμβάνει και αυτά τα στοιχεία, τους ρόλους. Το να κάνεις μία τομή και να πετάξεις τα μαλλιά, το δέρμα, τα νύχια και να φτάσεις να κρατήσεις τον πυρηνικό σου Είναι, δε σημαίνει οτι τότε και μόνο τότε έχεις φτάσει στο πραγματικό σου είναι. Είμαι και τα μαλλιά μου, και τα νύχια μου και το δέρμα μου. Η ουσία του Είναι μου εμπεριέχει όλα αυτά τα σωματικά στοιχεία, από τα πιο αναλώσιμα, μέχρι τα πιο ζωτικά.
Επομένως, ο κάθε ρόλος εαν είναι συνειδητός δεν είναι και κατ ανάγκη προβληματικός.

No comments:

Post a Comment

Use a nickname for your comments.